wtorek, 1 stycznia 2013

Willa, Magdalena Zimniak


Powieść Magdaleny Zimniak to świetnie napisana, wielowątkowa powieść, która wciąga czytelnika od pierwszej strony. Poznajemy historię Marzeny, młodej kobiety, żony słynnego pisarza, która po wyjściu za mąż zrezygnowała z pracy zawodowej, by cały swój czas poświęcić prowadzeniu domu i trosce o męża. Książka rozpoczyna się w momencie przeprowadzki małżeństwa do nowo zakupionego domu - przestronnej willi. Od tego momentu w życiu młodej pary powoli zachodzą zmiany. W dotychczas pełnym miłości i harmonii (choć nie idealnym) związku pojawiają się rysy: przemoc, nieufność, chorobliwa zazdrość...
Ponadto Marzena wyczuwa niezwykłą atmosferę panującą w willi, zwłaszcza w niewielkim pomieszczeniu w piwnicy. Pojawiają się niezwykłe wizje, przebłyski odległych wydarzeń. Marzena postanawia sprawdzić pewne fakty ze swoich snów i powoli odkrywa tajemnicę domu. Jednocześnie podejmuje ostrożne kroki w stronę samodzielności...

Nie chciałabym zdradzać zbyt wiele z treści powieści, gdyż niezwykłą frajdę sprawiało mi powolne odkrywanie wraz z główną bohaterką kolejnych fragmentów tajemnic z przeszłości i nie chciałabym nikomu tej radości odebrać. Jednocześnie mocno zaciskałam za nią kciuki, pragnąc by okazała siłę i niezłomność w walce o siebie i własne szczęście. Magdalena Zimniak napisała świetną, niebanalną książkę o wielu płaszczyznach. Autorka umiejętnie połączyła w niej wiele gatunków powieści: romans, dramat, kryminał, thriller psychologiczny doprawiając całość mrocznym tajemniczym klimatem i świetnym językiem. Bardzo jestem ciekawa jej pozostałych dwóch tytułów i mam nadzieję, że uda mi się je niebawem przeczytać.

Ocena: 5/6

 
WYZWANIE 2012
Książki z mojej półki

Cel: 20
Przeczytanych: 17

Zostało: 3

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz